השתקפויות בצילום עיצוב פנים

היום נדבר על השתקפויות בצילום עיצוב פנים. כמעט בכל נכס שאני מצלם אני נתקל בהרבה השתקפויות. מדובר לא רק במראות אלה כל משטח שמחזיר אור, כגון: שיש, טלוויזיות ומסכי מחשב, זכוכית של מקלחונים ומסגרות זכוכית של תמונות, משטחי אלומיניום הכוללים בין השאר קומקומים, ברזים ועוד הרבה דוגמאות אחרות.

לפני שנתחיל לדבר על השתקפויות בצילום עיצוב פנים אציין שאם אתם מחפשים צלם או מרטש תמונות מקצועי, אתם מוזמנים ליצור קשר

תוכן עניינים

מספר דוגמאות של השתקפויות במטבח

לפני כשבוע צילמתי וילה עבור מעצבת פנים ויקי קרבצוב. במטבח היה שיש שחור יפה. אבל כאשר החלונות פתוחים לא ממש רואים את השיש. רואים בעיקר את ההשתקפות:

זאת לא הקומפוזיציה האידאלית אבל בכוונה התקרבתי לשיש בכדי להמחיש את הבעיה. ומה קורה כאשר מורידים את הוילונות:

פתאום רואים את השיש בצורה הרבה יותר טובה. כמובן שבמקרה זה בגלל צבע ומבנה הוילונות עדיף היה פשוט לעמוד עם בד שחור ולהקטין את ההשתקפויות עוד יותר. אבל גם בעזרת טריק קטן של סגירת וילונות שיפרנו את המצב. ואחרי שילוב שני הפריימים של חלון פתוח וחלון סגור אנו מקבלים את התוצאה הרצויה. הנה האחרי:

ואם הזכרתי בד שחור אז הנה מטבח בו לא רואים את הציור:

לחלון זה לא היו טריסים ולכן ביקשנו שמיכה מבעלת הבית. והנה האדריכל עידן מרדכי עם השמיכה:

וזאת התוצאה הסופית:

הנה עוד דוגמה של מטבח. הפעם זהו מטבח שצילמתי עבור חברת פרפקטו. במטבח זה יש צילום של יער לכל האורך. בכדי להגן על הצילום, יש מעליו זכוכית. וזה הופך את הצילום למאתגר יותר. הנה אחד הצילומים:

כפי שניתן לראות או יותר מדויק, לא ניתן לראות את הצילום של היער ליד החלון בגלל ההשתקפות.
אנו יכולים לפתור את הבעיה בקלות ע"י סגירת החלון. אבל צילום עם חלון סגור פחות יפה. ברוב המקרים אנו רוצים להראות שהדירה מוארת ויפה. לכן מיזגתי שני החשיפות ולהלן התוצאה:

השתקפות בילתי נמנעת?

השבוע צילמתי דירה עבור עידן מרדכי ובאחד השירותים הייתה מראה לכל אורך הקיר. כלומר בכל מקום שנעמיד את המצלמה, יראו אותה. ובכן, כמעט בכל מקום. אפשר לרדת נמוך ואז לא יראו את ההשתקפות. הנה צילום מזוית נמוכה:

אפשרות אחרת היא לצלם מהכניסה:

ואם רוצים לקבל צילום מזוית אחרת, לא יהיה מנוס מלהשתמש בפוטושופ. אם אתם הולכים להשתמש בפוטושופ אז כדאי לבחור את הרקע מאחורי המצלמה שיהיה הכי פשוט. הכוונה היא שהרבה יותר פשוט להוריד מצלמה או בן אדם מקיר לבן מאשר מציור.
הנה אחד הצילומים ממנו הייתי צריך להוריד את ההשתקפות של המצלמה והחצובה:

השתקפות בטלוויזיה

הנה דוגמה של צילום עיצוב פנים עם טלוויזיה שעשיתי בדירה בתל אביב עבור ויקי קרבצוב. אבל זהו מצב לא ייחודי מכיוון שכמעט בכל דירה יש טלוויזיה. בצילומים הטלוויזיה תתפקד כמראה. לפי דעתי ההשתקפות הזאת מסיחה את הדעת ולא תורמת. מעבר לכך, מאוד פשוט להוריד את ההשתקפות ורוב האנשים לא ישימו לב שנעשה משהו. הם רק ירגישו שהצילום יותר מקצועי. הנה דוגמה בה הורדתי את ההשתקפות (מוסיפים רקע שחור למסך הטלווזיה וא מוסיפים gradient):

מצב של אין ברירה

דוגמה אחרונה תהיה מוילה שבה אחד מחדרי השירותים היה צר וארוך. ולא משנה איפה נעמוד יראו את ההשתקפות בדלתות המקלחון. אין אפשרות לצלם מלמטה וגם לא מהכניסה בזוית (כי החדר ארוך ולא נוכל לתפוס את כולו). יש כמובן את האפשרות לפתוח את דלתות המקלחון, אבל במקרה זה הלקוח רצה להשאיר אותם סגורות. אז מה לעשות?

יש עוד טריק אחד. אפשר טיפה לפתוח את דלתות המקלחון. הדבר נכון לא רק לדלתות מקלחון אלה גם למראות ומשטחים אחרים. אם נשנה את הזוית במספר מעלות ונעמוד מספיק רחוק מן האובייקט, אז לא יראו אותנו.

ניסיתי את זה גם פה, אבל לא הייתי מספיק רחוק ועדיין ראו אותי. ולכן הגענו לטיפ אחרון. אם אין ברירה וחייבים לבצע ריטוש בפוטושופ, תשתדלו ש:

  1. תצטרכו לרטש כמה שפחות (איכות העבודה תהיה גבוהה יותר).
  2. האובייקט שצריך להוריד מהתמונה צריך להיות על רקע אחיד, כך יהיה יותר קל להוריד אותו ושוב איכות העבודה תהיה גבוהה יותר.

ואחרי כל ההקדמה הנה תמונה של היד שלי עם המצלמה והתוצאה אחרי הריטוש:

אני מקווה שהנושא של השתקפויות בצילום עיצוב פנים הפך לברור יותר ואם יש לכם שאלות או הערות אתם מוזמנים ליצור קשר.

הערה: בפוסט זה לא הזכרתי שימוש פילטר מקטב (פולרייזר). פולרייזר היה יכול לעזור בחלק מן המקרים להקטין את כמות ההשתקפויות אבל האלמנט הקדמי של העדשה הרחבה שלי (וכמו של הרבה עדשות רחבות היום בשוק) הוא לא ישר אלה עגול ולכן לא ניתן להבריג פילטרים על העדשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *