לא מזמן קראתי מאמר של צלם עיצוב פנים והוא המליץ לכבות את כל התאורה ולצלם עם אור טבעי. מנגד יש צלמים שמדליקים את כל האורות. אז מה כדאי?
לפני שנתחיל לדבר על הנושא אציין שאם אתם מחפשים צלם מקצועי, אתם מוזמנים ליצור קשר.
תוכן עניינים
מה המטרה של צילום עיצוב פנים
לפני שמתחילים לצלם צריך להבין מה המטרה הסופית. מהמטרה נגזרת צורת הצילום. אני אביא שתי דוגמאות כדי להבהיר את העניין.
ראיתי הדרכות של צלם בינלאומי המתמחה בצילום בתי מלון. היחס שלו לצילום בתי מלון הוא יחס יצירתי. כלומר לא מעניין אותו הצבע האמיתי ועם פריט היה בצבע אדום, בצילום הוא יכול להיות אדום בהיר, ורוד או סגול. כל מה שמעניין אותו זה שהצילום יגרום ל-"וואו" ולהזמנה של חדר באותו בית מלון. במקרה זה כנראה שתרצו להדליק את מרבית התאורה. אזורים בהירים ימשכו תשומת לב, יצרו ניגודיות חזקה יותר (לעומת אזורים כהים) והצילומים יבלטו יותר.
לעומת זאת, רוב צלמי אדריכלות ועיצוב פנים משתמשים בתאורה חיצונית (פלאשים או תאורת סטודיו) כדי לקבל את הצבעים האמיתיים. אם האדריכל/ית או המעצב/ בחרו צבעים מסוימים, יש להם חשיבות ורוצים לשמר אותם בצילום. וככל שתאורת הצילום תהיה חזקה יותר, כך השפעה של האור בחדר תהיה קטנה יותר. ואם ממקמים תאורה חזקה מאוד אז השפעה של הנורות תהיה זניחה. מעבר לכך צריך לקחת בחשבון שלנורות שונות יש גוון שונה (יותר צהובות או כחולות). לכן, אם אנו מדליקים מספר גופי תאורה, אנו יכולים לקבל מצב בו למשל חלק מהמרחב צהבהב ואחר כחלחל. כלומר אם אין לכם תאורה חיצונית מספקת (יחסית לגודל החדר), כנראה שתצטרכו לכבות את חלק מהאור כדי לקבל את הצבעים האמיתיים (או לבצע ריטוש תמונות).
למה צריך תאורה חיצונית כדי לקבל צבעים אמיתיים? מידע נוסף והשוואות בין טכניקות תאורה ניתן למצוא ב: השוואת טכניקות תאורה בצילום עיצוב פנים.
דוגמאות
אני רוצה להציג מספר דוגמאות כדי שנוכל להשוות. מכיוון שלא מזמן צילמתי וילה עבור אתי אלפסי ואני אשתמש בדוגמאות מצילום זה.
איזה צילום אתם מעדיפים?
בואו נראה עוד דוגמא. הפעם מטבח עם תאורה עילית.
והפעם איזה צילום משלושתם אתם מעדיפים?
"צילום לילה"
הדוגמאות הקודמות צולמו כאשר כל החלונות פתוחים. אבל מה אם ניקח את זה צעד קדימה ונסגור את התריסים. הנה דוגמה מיום צילומים עם האדריכל עידן מרדכי.
ועכשיו נסגור את התריסים ונקבל דימוי לתאורת לילה.
הפעם השוני בין הצילומים הרבה יותר גדול והאווירה שמשדרת כל תמונה שונה.
סיכום
המסקנה הראשונה היא שלא חייבים להחליט בזמן הצילום. ניתן לעשות מספר וריאציות ולבחור אחר כך. על מסך מחשב הצילומים נראים שונה מאשר על מסך המצלמה.
באופן כללי, העין האנושית נמשכת לחלקים הבהירים והחדים של התמונה. לכן אם אתם לא רוצים שישימו לב למשהו, אז תכבו את האור באיזור זה. ולהפך, אם אתם להדגיש איזור מסוים, אז תדליקו את האור שם.
בנוסף, אם אתם מנסים לקלוע לסגנון מסוים אז צריך להתחשב בזה. כך למשל בסגנון הנורדי מכבים את כל תאורת הבית ומעמעמים את הצבעים. כך נקבל צילום בהיר עם צבעים לא חזקים. ומעבר להכל, זה תלוי בטעמכם האישי. תלכו עם מה שאתם אוהבים.